7 Mart 2015 Cumartesi

Karanlık Ateş[Ateş Serisi #1]-YORUM



Kitap Adı:Karanlık Ateş

Seri:Ateş Serisi #1

Yazar:Karen Marie Moning

Yayınevi:Epsilon

Sayfa Sayısı:344








Karanlıktan korkar mısınız?
Hiçbir şey göründüğü gibi değildir ve yeri geldiğinde insanlar gördüklerine de inanmamalıdır...

Güzel, akıllı ve normal biri olmak, görünürdekinin gerçeğini ortaya çıkarmaya yeter mi bilinmez ama MacKayla bu özelliklere sahip bir kadın olarak "gerçekler" için çaba sarf edecektir. Tek amacı, diğer tüm normal insanlar gibi mutlu ve sade bir hayatı varken kardeşinin öldürülmesi ile mantıklı bir açıklama getiremediği tuhaflıklara son vermekti. Anne ve babasına olan sadakatini çiğneyerek kardeşinin katilinin peşine düşen Mac, İrlanda'ya gider. Çıktığı yolculuk, onu hiçbir şeyin göründüğü gibi olmadığı, iyi ile kötünün aynı derecede tehlike yarattığı karanlık bir dünyaya sürükler. Kısa süre içerisinde ise daha da büyük bir meydan okumayla karşı karşıya kalır: Sahip olduğundan haberdar bile olmadığı gücünü insanlık âleminin ötesindeki, tehlikeli Fae âlemini görebilme yeteneği kullanmayı öğrenir ve istenilenden çok daha uzun bir süre hayatta kalmayı başarır.

Her hareketi, geçmişi olmayan ve Mac'in hayal ettiği gelecekle alay eden bir erkek olan karanlık ve gizemli Jericho tarafından gölgelenir...







   Uzun süredir okumak istediğim bir seri olan Ateş Serisine sonunda başladım.2015'te Okumak İstediğim Kitaplar yazımda da ilk sıradaydı.Fuar da almayı beklerken tesadüf eseri sahafta buldum.HEMDE 5 TL'YE *.* 2.el gibi değil oldukça iyi durumda,korsan mı anlamadım ama korsansa bile hakkını vermiş.İlk baskı olduğu için eski kapak sonradan değiştirilmesi iyi olmuş şuan ki kapağı bilmem ama bu kapağın ne alakası var anlamadım.

   Konusuna geçeyim baş karakterimiz MacKayla Lane hayatı harika olan 22 yaşında bir genç kız.Kitap Mac'in ablası Alina'nın ölümüyle başlıyor.Mac ve Alina arasında sıkı bir abla-kardeş ilişkisi var tabi Alina'nın ölümü bütün aileyi derinden sarsıyor.Katil bulunamayınca Mac ablasının intikamını almak için İrlanda'ya gidiyor.
Ancak hiçbir şey yolunda gitmiyor.Burada Fae alemiyle tanışıyor.Fae alemi melunlar,mukaddesler,gri adam,kraliyet avcıları ve türlü türlü yaratıktan oluşuyor.Bu yaratıklar insanlara insan formunda gözüküyor onların gerçek görünümünü ancak Sidhe-kahinleri görebiliyor.Ablası en son mesajında Sinsar Dubh'u bulması gerektiğini söylüyor.Tabi Mac'in ne Fae'lerden ne Sinsar Dubh'dan haberi var.İşte burda ortaya Jericho Barrons çıkıyor.Ve o da Sinsar Dubh'un peşinde.Mac ve Barrons beraber bir maceraya atılıyorlar.Aslında buraya kadar hiç spoiler yok bunların hepsini arka kapaktan anlayabilirsiniz.



Kitabın başında  terimlerle karşılaşıyorsunuz.Ben hepsini okudum.Sonra hepsi birbirine karıştı ve unuttum.Hiç endişelenmeye gerek yok çünkü olay içinde yeri geldiğinde hepsi açıklanıyor.

Yazarın dili akıcıydı kısa sürede bitti.Bir çok yerde "Sonradan öğrenecektim ki...\Henüz bilmiyordum ama...." gibi ifadeler kullanılmış.Böylece diğer kitaplara olan merak artıyor.




Karakterleri sevdim.Mac gayet sıradan,gerçekçi bir karakterdi.Ne çok kendini beğenmiş,ne de çok ezik tam istediğim karakter tipiydi.Kendini ezdirmedi ama nerde nasıl davranacağını biliyordu.

Jericho Barrons ise tam bir kapalı kutu.Yani onun hakkında hiçbir şey bilmiyoruz.Güçlü,zeki biri.O kadar.











Fantastik severlere önerilir.Her zamanki vampirler,kurt adamlardan sıkıldıysanız melunlarla tanışın.

Değişik kurguya sahip bir kitaptı seriye devam etmeyi düşünüyorum.2.kitabı fuarda alıcam.

Okuyup konusunu beğenenlere Grimm  dizisini öneririm.Aynı konuyu işliyor çünkü.

5/5

ALINTILAR
Kesedeki en parlak taş olmayabilirdim ama en sönük olanı da değildim.

Gerçekten de insanın hayattaki her şeyin karşısında,durabileceği yalnızca 2 mevzi vardır:Umut ve korku.Umut güçlendirir,korku ise öldürür.

"Yavaşça derin nefes al," dedi Barrons. "Üstesinden gelebilirsin. Zihninizi bunu yoğunlaştırın Bayan Lane."
Aceleyle biraz hava yuttum. Hiçbir faydası olmamıştı.
"Nefes alın, dedim. Sudan çıkmış balık taklidi yapın, demedim."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder