23 Mayıs 2015 Cumartesi

Bildirge/Gemma Malley[Bildirge Serisi#1]-YORUM




Kitap Adı:Bildirge
Yazarı:Gemma Malley
Yayınevi:DeliDolu Yayınları
Sayfa Sayısı:256
Tür:Distopya
Seri:The Declaration#1
Goodreads Puanı:3.72




Dokunaklı ve düşündürücü bir kara ütopya.

Benim adım Anna ve burada olmamalıyım.Var olmamalıyım.Ama varım.Burada olmam benim hatam değil.Doğmayı ben istemedim.Ama bunun içinde bulunduğum duruma hiçbir yararı yok.Neyse ki beni erkenden yakaladılar;böylesi daha iyi...En azından Bayan Pincent öyle söylüyor.





Yıl 2140.Ölümsüzlük bulunmuş.Bunun için her gün alınan küçük haplar yetiyor.16 yaşına gelen herkes bir karar vermek zorunda ya imzalayıp ölümsüzlük haplarını alacaklar ya da imzalamayıp ortalama 70 yıl süren bir hayat yaşayacaklar.Tek şart Bildirgeyi imzalayanların çocuğunun olmaması.Eğer olursa bu çocuklar ailelerinin ellerinden alınıp Büyük Depoya getiriliyor ve hizmetçi olmak için yetiştiriliyorlar.Bu çocuklar güzel olan herşeyden mahrum bırakılıyor.İşte Anna da bu çoculardan biri...


Bu kitap için diyebileceğim tek şey harika olduğu.Başlarda yaratılan dünyayı tanıyoruz ve  bu dünya oldukça acımasız.Anna, Büyük Depoda yetiştirilen Artıklardan biri.Kendini hizmetçi olmaya adamış,doğumunun suç olduğunu kabullenmiş bir kız.Bir gün Depoya Peter adında bir çocuk geliyor ve olaylar burdan sonra kopuyor...


Olaylar akıcıydı.Özellikle Peter'ın gelişinden sonra..Anna'nın bildiklerini,yaşadıkları dünyayı sorgulaması çok hoşuma gitti.Hele o son sayfalar...  Okurken ağzım açık kaldı.Hiç tahmin etmediğim şeyler oldu.Birde bu sayfaları otobüste okudum az kalsın durağı kaçırıyordum.


Anna'nın  ya da Peter'ın görünüşü hakkında hiç bir fikrim yok.Yani çöp adam çizsem yeter herhalde.Tek rahatsız olduğum şey olayların çok çabuk gerçekleşmesiydi.Yani sayfa sayısı yetersiz geldi bana.Bildirgeyi kütüphaneden alıp okudum ve pişmanım böyle güzel bir kitabın kitaplığımda bulunması gerek.



5/5

Farklı Ülkeler














Amerika                                                           İtalya



2 yorum:

  1. Merhaba bloğuna üye oldum sen de bana olursan sevinirim :)
    http://dusesingunlugu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil