24 Haziran 2015 Çarşamba

Karanlık Zihinler/Alexandra Bracken-YORUM

 
Hepinize  merhaba ^.^ Nasıl gidiyor tatiliniz? Benim ilk haftam sırf Marvel filmleriyle geçti.Hazır Yenilmezler 2 vizyondayken.Bende hepsini izledim ve bu haftasonu filme gidiyorum.Çok heyecanlıyımm *-* 
Tabi bu arada Karanlık Zihinleri okudum.


Adım Ruby.
Hepinizden farklıyım.
Aklınızın derinliklerinde gezinebilir, 
anılarınızı hiç yaşamamışsınız gibi silebilirim.
Henüz on yaşındayken Thurmond'daki bu rehabilitasyon kampına gönderildim. Hem de kendi ailem tarafından...
Burada her adımımız izleniyor, nefes alış verişlerimiz bile.
Yalnız değilim.
Maviler... Yeşiller... Turuncular...
Sarılar ve Kırmızılar...
Karanlık Zihinler...
Ve yaşamak için saklanmak zorunda kalanlar
Ve kaçanlar... 



Evet görüldüğü gibi arka kapaktan pek  bir şey anlaşılmıyor.Konu şu;
Amerika'yı IAAN adı verilen salgın hastalık görülüyor.(Evet sadece Amerika?) Ve bu hastalık çocukları öldürüyor.Geride kalanlarsa özel güçlere kavuşuyor.Devlet bu özel güçlü çocuklardan korkup onları zorla hapishane tarzında ki kamplara kapatıyor.Ruby bu özel güçlü çocuklardan biri.Bir sabah kendini Thurmond kampında buluyor.Ve yıllarını burada geçiriyor.Özel güçlü çocukların her birinin farklı bir gücü var.Bu yüzden sınıflandırılıyorlar.Ruby bir yeşil.Yani herkes öyle zannediyor.

Ahh bu kitap..Beni uykusuz bıraktı.Bu kitap yüzünden çökük gözlerle dolaştım ben! Ama değdi mi? Tabiki

Yakın zamanda D&R 10 Tl'lik kampanyasından almıştım.İyiki almışım diyorum.O kadar harika ki.Okumayı şu an bırakıp D&R'a koşabilirsiniz.Yani nerden başlasam.Özgün bir kurgu.Yani tabiki özel güçler pekte özgün değil.Ama bu özel güçlü çocuklar,katı kuralların bulunduğu bir distopya da olunca kurgu biraz değişiyor.
Konu özgün dedik.Gelelim akıcılığa..

Akıcı mı? 600 sayfayı 2 günde bitirmemden,akşam 5 ten sabah 5 aralıksız okumamdan anlaşılacağı üzere akıcı.Sayfalar su gibi akıp gitti ve her eksilen sayfada üzüldüm.Bazı kitaplar vardır.Bitmesini istemeyiz.İşte Karanlık Zihinler benim için öyle bir kitap oldu.600 sayfa yetmedi bana.Bu yüzden ki serinin diğer kitapları için çıldırıyorum.

Şimdi de şu güçlerden biraz bahsedelim.

 Ölmeyen çocuklar özel güçlere sahip oluyor.Bunlar;

Turuncu:Akıl kontrolü
Yeşil:Süper zeka,fotografik hafıza
Sarı:Elektrik kontrolü
Mavi:Cisim kontrolü
Kırmızı:Ateş Kontrolü

Ben turuncu olmak isterdim.Akıl kontrolü çok havalı değil mi?

Ve işte ana kahramanlarımız;Ruby,Liam,Chubs ve Zu...
Bu karakterlerin hepsini çok sevdim.Okurken çokta eğlendim.Liamla Chubs'ın atışmalarını okumak çok keyifliydi.

Ruby,diğer kız karakterlere benzemez.İlk sayfalarda,utangaç,sessiz bir rol çizsede sonradan güçlü bir kız olmaya başladı.Ve ben bunun çok hızlı olduğunu hissettim.Daha yavaş yavaş ve hissettirerek olabilirdi sanki.Ayrıca aklı başında bir kız.Öyle ergen gibi de davranmıyor.Daha ne isteyelim? Okurken kafamda herhangi bir görüntü canlandıramadım.Ama kitabın film hakları alındı ve 2016'da film olarakta izleyebileceğiz.Filminde Ruby canlandıracak oyuncu Kylie Prescott olacakmış




Liamsa (gözlerinden kalp fışıran emoji) anca hayallerimizde olabilecek biri.Yani bir insan aynı anda hem zeki,hem esprili,hem anlayışlı hem cesur,hem yakışıklı hem aşık olabilir mi? Liam Stewart'sa olur.Okurken hep kafamda bu çocuk canlandı.

Chubs zeki ve bir kitapkurdu *-* Yalnız internetteki fotoğraflarda Chubs hep siyahi? Ben hiç siyahi olarak bahsedildiğini hatırlamıyorum.Yoksa bahsedildi mi? Kesin ben kaçırdım.Ama ben onu gözlüklü,biraz da kilolu biri olarak canlandırmıştım.Ki kilolu değil

Zu grubun en küçüğü.Sevimli böyle alıp sıkmak istediğiniz bir çocuk.İlerde Zu dan büyük şeyler bekliyorum.

Okumadan önce kapağını hiç beğenmemiştim.Ama okuduktan sonra beğendim çünkü anlamlı bir kapak olmuş.

Ve son sayfalar.Okuyan bilir.Sabahın 5'inde o sayfaları okursam tabi gözüme uyku girmez -_-  Son sayfalarda şaşıracaksınız.Sonrada 2.kitap için yalvaracaksınız.Böyle de bitmez ki..

5 üzerinden 5 veriyorum ama 2 şeyi beğenmedim.1.si yukarıda da belirttiğim gibi Ruby'nin değişimi hızlı oldu gibi geldi bana.2.si bazı yerleri anlamakta güçlük çektim.Yani bazı paragraflar üstü kapalı anlatılmış gibi geldi bana.Anlamak için üst üste okuduğum yerler oldu.

Distopya severler mutlaka okusun.Bu kadar uzun anlattığım tek kitaptır kendisi.Bana kalsa sağlam spoilerlara girerdim ama.Sonra küfür yemek istemiyorum.Okuyun ve 2.kitap için birlikte yalvaralım.Neyse ki Never Fade bu ay sonuna kadar çıkacak.İlk çıktığında okuyanlar nasıl beklediniz 6 ay 0.0 
Bırakın 2.kitabı ben 3.kitap ve novellalar içinde çok heyecanlıyım.Umarım Parodi novellalarıda çevirir.



1 yorum:

  1. Merhaba kitabı çok güzel yorumlamışsın. seni takip ediyorum ve bende kitap yorumluyorum blogumu daha yeni açtım. Blogumu ziyaret edersen ve takip edersen çok mutlu olurum.
    http://kitapdosyasi.blogspot.com.tr/
    iyi günler.

    YanıtlaSil