2 Temmuz 2015 Perşembe

Küller-Ilsa J. Bick-YORUM





Bir elektromanyetik darbe dalgası çakar gökyüzünde; tüm elektronik aygıtlar parçalanır, bilgisayarla çalışan tüm aletler yok olur ve milyarlarca insan o an, oracıkta ölür.

Hayatta kalan bir avuç insandan biri olan Alex, ölmüş ana babasına ve geçmişte kalan yaşamına veda eder. Çıktığı zorlu yolculukta, Afganistan'dan yeni dönmüş genç bir asker olan Tom ve büyükbabasını elektromanyetik darbede kaybetmiş olan sekiz yaşındaki Ellie ile karşılaşır.

Bu küçük grup ve hayatta kalan diğerleri için şimdi tüm mesele, yiyecek ve barına bulmak, kime güveneceklerini iyi bilmek, darbe sayesinde kazandıkları güçleri iyi kullanmak ve bir de kimin insan, kimin artık "değişmiş" ve bir zombiye dönüşmüş olduğunun ayırdına varmaktır.

Hepinize merhaba ^.^ Nasılsınız? Ben çok iyiyim çünkü az önce harika bir kitabı bitirdim.Hem distopik hem bilim-kurgu hem korku hem gerilim dolu bir kitap sizi bekliyor...
Dünyayı elektromanyetik darbe dalgası vurur ve deyim yerindeyse dünyanın sonu gelir.Hiçbir elektronik alet çalışmaz.Ne telefonlar ne de bilgisayarlar..Üstüne üstlük milyarlarca insan ölür.Gençler zombimsi varlıklara dönüşür.Değişmeyen gençler "bağışlanmış" olarak adlandırılır.Bir de özel güç kazanan "seçilmişler" var.Okurken karışık bir kurgusu olduğunu düşünebilirsiniz.Öyle zaten.Ama emin olun okurken her şey yerli yerine oturuyor.
Alex ailesini kaybettikten sonra bir de beyninde ki tümörle uğraşmak zorunda kalır.Hem tat hemde koku duyusunu kaybeden Alex herşeyden vazgeçip ormanda tek başına bir geziye çıkar ve bu gezide Ellie ve onun büyükbabasıyla karşılaşır.Bu sırada elektromanyetik dalga gerçekleşir.Bayılır uyandığında büyükbaba ölmüştür.Ellie ile birlikte ne olduğuna dair cevaplar bulmak için yola çıkar.Ve Tom ile karşılaşır.Bu 3'lü birlikte yola devam ederler.Alex cevapsız sorular arasında kalır çünkü hem kaybettiği duyuları geri gelmiştir hemde insanların hislerinin kokusunu almaya başlar.

Ehh be amma uzun yazdım konusunu.Hem herşeyden bahsetmek hemde spoiler vermemek adına çabaladım.Ama inanki konusu yukarıdakinden ibaret değil.Neler neler oluyor tüm kitap boyunca.
Gelecekte yaşamamız en olası kurgulardan biriydi.Bildirgede de aynısını düşünmüştüm.İlk sayfadan son sayfaya sizi gerilimin,korkunun ve aksiyonun içine çekiyor.Aksiyon bitmiyor.İlk sayfalarda kafam karıştı ama sonra her şey yerli yerine oturdu.

Değişen gençler var.Zombiye dönüşüyorlar ama akılları yerinde.Ben zaten zombi severim o yüzden benim için artı puan oldu.İnsan yiyorlar ve onları anlatırken yazarımız hiç çekinmemiş.Ayrıntılı zombi bölümleri...Okurken iğrendim :/ 

Her bölüm sonunda şaşırtıyor bizi yazar.
Kahraman bakış açısıyla yazılmadığı ve puntolarının küçük olması beni rahatsız etti.Yazı tarzına alıştım ama küçük puntolardan nefret ediyorum.

Alex çok zeki bir kız.Yani ufacık bir bakışmadan türlü türlü fikirler çıkartıyor.Ve çoğu zaman doğru tahmin ediyor.Yazarın süslü bir yazım tarzı yok.Bilimsel ögelere de yer vermiş.Bu yüzden yoğun bir anlatımı var.Çoğu yeri tekrar okudum sırf konuyu kavrayabilmek için.Benden tavsiye kafanız rahatken okumanız.

                                        5/5 veriyorum.İkinci kitabı Gölgeler bende var.En kısa zamanda onu da okuyacağım.Yanlış bilmiyorsam 3.kitap bu Temmuz ayında çıkıyormuş.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder