6 Ağustos 2015 Perşembe

İki Hayat Arasında/Jessica Shirvington-YORUM

                     İKİ  HAYAT  ARASINDA
Orjinal Adı:Between the Lives

Yazarı:Jessica Shirvington

Yayınevi:Yabancı Yayınları

Goodreads Puanı:4.19



Mükemmel hayat mı?
Yoksa mükemmel aşk mı?
Sen seç.

Sabine herkes gibi değildi. Kendini bildi bileli, iki hayatı vardı. Her yirmi dört saate bir Değişim geçiriyor ve her günü iki kere yaşıyordu.

Mükemmel Hayat

Wellesley’de, Sabine istediği her şeye sahipti: cazibeli arkadaşlar, şık kıyafetler, başarılı bir okul yaşamı, herkesin birlikte olmak istediği bir sevgili ve göz kamaştırıcı bir gelecek…

Mükemmel Aşk

Roxbury’de Sabine’in bambaşka bir hayatı vardı: maddi zorluklar çeken bir aile, serseri arkadaşlar ve sırrı ortaya çıktığında başına gelen korkunç olaylar… Ama sonra Ethan’la tanıştı. Yakışıklı ve ilgi çekiciydi; üstelik Sabine, daha önce hiç kimse için böyle şeyler hissetmemişti.

Tüm istediği tek bir hayat yaşamak olan Sabine, bu nihayet mümkün gibi göründüğünde, amacına ulaşmak için bir dizi tehlikeli deney yapmaya başlamıştı. Ama kendisine inanan tek adamı ve geri kalan her şeyi riske atmayı göze alabilecek miydi?
Sabahtan beri kendime yapacak iş bulmaya çalışıyorum.İnstagram'a fotoğraflar yükledim,2 kitap okudum,internette araştırmalar yaptım,booktuberları izledim.Ama bir türlü geçmedi o can sıkıntısı.Sonunda geçtim bilgisayarın başına bari eksik kalan kitap yorumlarımı yapayım dedim ve işte burdayımm!

İki Hayat Arasında'ya gelirsek..Ah.Ne müthiş bir kitaptı.Pörfekt.

Sabine'nin iki hayatı var.
1-Wellesley deki hayatı muhteşem.Ailesi,arkadaşları,sevgilisi ve ders notları imrenecek düzeyde.
2-Roxbury'de ki hayatı ise gayet sıradan bir hayat.Bela saçan arkadaşları ve ailesinin maddi sıkıntılarını saymassak.

Her gece 12'den sonra değişim geçirip diğer hayatına geçiyor.Ve kendini bildiğinden beri bu böyle.İşin aslı iki hayatında da kendisi değil hep rol yapmak zorunda kalıyor ve bu durumdan bıkmış durumda.Bir gün bir hayatında yaşadığı fiziksel bir olay diğer hayatına geçmiyor ve aklına bir düşünce geliyor.Bir hayatımda ölürsem diğerinde yaşar mıyım?

"Gerçek şu ki ben hiç kimseydim..."

Bakın tanıtıma rağmen konusunu bu kadar uzun yazdıysam bu kitaba bayılmışımdır.

Bu kitap hakkında o kadar çok olumlu yorum duydum ki bu kitaptan soğumama sebep oldu ama benim olumlu yorumum sizi soğutmasın.Benim yaptığım gibi kitabı bekletip durmayın.Koşun ve alın!

İlk 50-60 sayfayı burun kıvırarak okuduğum doğrudur.Kendi kendime herkesin övüp durduğu kitap bu muymuş dedim.Sonra çarpıldım.İlk sayfalarda iki hayatını da çözmeye çalışıyoruz.Sabine'nin iki hayatına da adapte olmaya çalışıyoruz.Ve şu değişimi anlamaya çalışıyoruz.Değişim olayını anlayana kadar canım çıktı.Nasıl yani gece 12'de diğer hayatına geçiyor orda 24 saat geçtikten sonra 12.01 de tekrar bu hayatında mı oluyor gibi saçma sorular sorup durdum.Eğer kitabı okumadıysanız muhtemelen bu cümleyi anlamadınız.

"Bazı şeyler o kadar gerçek ki onları iliklerine kadar hissedersin. Nereye gittiğinin bir önemi yoktur, seninle gelirler. Her yere." 

Ben bu sorularla uğraşırken bir baktım bende Sabine ile birlikte gece 12'yi bekliyorum.O ilk sayfalardan sonra hele konuya adapte olduktan sonra devamı su gibi akıp gidiyor.Birde Ethan'ı mız var.Çocuk resmen Ethan adını sevdirdi.Sabine ile bir şekilde tanışıyorlar ve Sabine kendi sırrını Ethan'a açıklamaya çalışıyor.Ethan ilk başta inanmasa da inanmaya çabalaması bile harikaydı.

"Buradayım. Seni bırakmayacağım. Burada olduğum sürece, söz veriyorum, seni bırakmayacağım."

Sayfalar akıp giderken son sayfalarda bomba patlıyor ve gözyaşlarınız yanaklarınızı ıslatıyor.Tamam tahmin etmiştim ama yinede etkileyiciydi.Artık bu sonu kabullenmeye çalışırken en sonda tekrar bomba patlıyor.Buysa sizi sevinçten güldürüyor.Ve bu ağlama-gülme olayı toplam 10 sayfada falan oluyor.

Okuyun şu kitabı.Konusunda fantastik öğeler bulundurmasına rağmen bunu bir gram bile hissetmedim.Ve keşke seri olsa.Çünkü sonu açık uçlu bitti.Devamını merak ediyorum.Yazar olacakları bizim hayalgücümüze bırakmış.Ben böyle sonları sevmiyorum.Hatta nefret ediyorum -_-

Ve son olarak İki Hayat Arasında'ya benzeyen kitaplar biliyorsanız yoruma yazmanızı rica ediyorum.Konusu ilgimi çekti çünkü :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder